15 Kasım 2019 Cuma

HAB-I GÂH-I YÂRE GİRDİM/2019.11.07/10:14:29-440

HAB-I GÂH-I YÂRE GİRDİM/2019.11.07/10:14:29-440--
O GÜL-ENDAM- Emin DEĞİRMENCİ-Udi Bestekar
341 abone
HAB-GÂH-I YÂRE GİRDİM
Hâb-ı gâh-ı yâre girdim, arz için ahvâlimi
Bir perişan hâlini gördüm, unuttum hâlimi
Sâkiten icrâ ederken dîde eşk-i âlimi
Leblerinde, sinesinde gizlemen âmâlimi
Leblerimle topladım tebrik edin ikbâlimi
Mustafa Reşit Bey
RAST Şarkı-Usûlü: Müsemmen
Notanın kaynağı: www.notaarsivleri.com
TRT: 5897
Müzik: Giriftzen Âsım Bey (1852-1929)
Vezni: Fâilâtün-fâilâtün-fâilâtün-fâilün
AÇIKLAMASI:
Şair, halini anlatmak için sevgilisinin odasına girdiğini söylüyor.
Ama onu perişan bir durumda görünce kendi halini unuttuğunu anlatıyor.
Sessizce ağlarken, sevgilide gizlenen emellerini onu öperek topladığını ve bu saadetinin kutlanmasını istiyor.
BİLİNMEYEN KELİMELER:
Hâb-ı gâh-ı: Sevgilisinin odası
Ahvâl: Durumlar, oluşlar, bulunuşlar
Sâkiten: Sessizce, ses çıkarmayarak
Eşk: Gözyaşı
Leb: Dudak
Âmâl: Emeller, ümitler, istekler, dilekler
İkbâl: Mutlu olma, saadet, işlerin yolunda gitmesidir.
Kategori
Müzik




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder