15 Kasım 2019 Cuma

GÖZÜMDE DAİM HAYÂLİ/2019.11.07/10:09:23-674

GÖZÜMDE DAİM HAYÂLİ/2019.11.07/10:09:23-674--O GÜL-ENDAM- Emin DEĞİRMENCİ-Udi Bestekar
341 abone
GÖZÜMDE DAİM HAYÂLİ
Gözümde dâim hayâl-i cânâ
Gönülde her dem cemâl-i cânâ
Hey canım her ömrüm hey, hey, hey ah
Ey perî-rû, dilberi râ’nâ
Civân-ı nâzenîn ah gam benim şâdi senin
Hicran benim devrân senin
Yâr benim devrân senin ey şâh-ı cihân senin
Gibi güzel efendim var benim
Yar, yar, yar var benim
Gül yüzlü mâhım rahmeyle
Şâhım çeşm-i siyâhım âlemde birsin…
Vezni: Müstefilâtün-Müstefilâtün
RAST Şarkı-
Usulü: Ağır Düyek ve Semâi-TRT: 5498
Söz yazarı bilinmiyor. Müzik: Hammâmîzâde İsmail Dede Efendi
AÇIKLAMASI: Şair, sevgilisinin güzel hayalinin daima gönlünde olduğunu belirtiyor. Üzüntünün ve ayrılığın kendisinde, neş’enin de sevgilisinde olduğunu söyleyerek, ondan merhamet diliyor…
BİLİNMEYEN KELİMELER:
Hâyal-i cânân: Sevgilisinin hayali
Cemâl-i cânân: Sevgilinin güzel yüzü
Perî-rû: Peri yüzlü, çok güzel
Dilberi-ra’nâ: Güzel kadın
Civân-ı nâzenîn: Nazlı yetiştirilmiş, şımarık, cilveli genç
Şâdi: Memnunluk, sevinç, gönül rahatlığı
Hicrân: Ayrılık, unutulmaz acı
Devrân: Dünya, felek, zaman, tâlih, kader
Şâh-ı Cihân: Cihân Şâhı
Mâh: Ay, kamer, senenin on ikide bir kısmı
Rahm: Acıma, esirgeme, koruma
Çeşm-i siyâh: Kara göz, siyah göz
Kategori
Müzik






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder