24 Nisan 2024 Çarşamba

Metin EVERES-Besteleri-Makam sırasıdır:

  

METİN EVERES

BESTELERİ:

Metin EVERES’İN bestelerini, bizzat tarafımdan nota görünümlü olarak hazırlamış olduğum videolarını aşağıdaki özel kanalımda izleyebilirsiniz.

www.YouTube.com/@SANLIGUL-EminDEGIRMENCI-Udi  

Tek amacım Türkiye’mizin en güzel ve en duygulu olan müziğimizi bütün gençlerimize 7’den 70’ine kadar bütün insanlarına sevdirmektir. Bunun dışında asla hiçbir menfaat ve çıkar gözetmemekteyim. Bir Bestekâr asla paraya ve pula tapmaz, asla ırk, din, dil, renk, rey, mezhep ayrımcılığı yapmaz. Aynı zamanda hiçbir siyasi partiye üye olmaz. Eğer olursa onun malı olur ve oradan ölse bile çıkamaz. TAM TARAFSIZ; TAM BAĞIMSIZ; TAM BAĞLANTISIZ olmak zorundadır. Daima iyi olmaya çalışır ve insanlığa faydalı şeyler yapar… Ben her zaman için SİYASETE HAYIR; SANATA EVET diyorum. Herkese, sonsuz, sıhhat; huzur; Neşe dolu mutlu yarınlar temenni ederim. Udi Emin Bey

ACEMAŞİRAN Makâmındaki bestesi

Geldikçe güzellik getirip her sözüme-Aksak-Mehmet Turan YARAR-18179-

BEYÂTİ Makâmındaki bestesi

        Acı sözler dilimizde-Düyek-Yalçın BENLİCAN-12160-

HİCAZ Makâmındaki besteleri:

Devâ gelmez, belâ gitmez, teselli âh’a kalmıştır-Curcuna-Mehmet Turan YARAR-13789-

Gönül derdiyle Âh! Eyler derinden dağlı bir ney var-Curcuna-Mehmet Turan YARAR-18092-

Kaçıyorum bucak, bucak bir aşkından bir de senden-Aksak-Hasan KARAKUŞ-6820-

Ne zaman ansam seni ah çekerek derinden-Düyek-Erol GÜL-18243-

Penceremden baktığımda, karşımda duran ağaç-Düyek-Mahmud YAZICI-15683-

Sana verdim bu gönül tahtını, dem sür diyerek-Semâi-Mehmet Turan YARAR-18094-

Senden gelen her derdi, ben çileyi ülfet bilirim-Sofyan-Mehmet ERBULAN-9462-

Üzerinde âhım var, aslâ kurtulamazsın-Aksak-Reşit ÇAĞIN-18288-

Yıllar geçip gitse de unutamam adını-Sofyan-Prof. Dr. Abidin KUMBASAR-18180-

HİCAZ-HÜMAYUN Makâmındaki bestesi:

İnan artık, gözünün yollara boş daldığına-Sofyan-Halil SOYUER-6670-

HÜSEYNİ Makâmındaki besteleri:

Ağır ağır giden gurbet kervanı-Sofyan-İsmet PARMAKSIZ-106-

Aşkın gönüllerde adın dillerde-Aksak-Mehmet ERBULAN-713-

Sen güneşsin ben mehtap-Düyek-Cevdet Kerim KIZRAK-15681-

HÜZZÂM Makâmındaki besteleri:

Elinle derdiğin çiçekleri-Sofyan-İsmet PARMAKSIZ-3833-

Gözlerin sevdâ saçıyor, dudakların bir başka-Düyek-Cevdet Kerim KIZRAK-15682-

Hasretinle geçip gitti bir ömür-Düyek-Sâdık ATAY-12191-

Kalmadı ümidim yazda, baharda-Semâi-Mehmet ERBULAN-6962-

Lûtfet güzelim, sen beni aşkınla sevindir-Aksak-Cevdet Kerim KIZRAK-17145-

Mecnun ile sahralara düşmüş gibiyim-Aksak-Mehmet Turan YARAR-18048-

Öyle çok ağladım ki kederimden bu gece-Sofyan-Cevdet Kerim KIZRAK-15688-

Sensiz mevsimlerin tadı kalmadı-Aksak-Halil SOYUER-18231-

Sevmek hakkın, sev gönül, yaşarken baharını-Düyek-Ertuğrul AKÇAYLI-18030-

Sorsun bakışın hâlini, hicrânıma sorsun-Aksak-Halil SOYUER-10153-

Vazgeç güzelim bağrımı hicranına yakma-Aksak-Yılmaz KARAKOYUNLU-18289-

Yetsin deme, yetmez güzelim bir daha doldur-Aksak-Mehmet Turan YARAR-19206-

Yine hırçın bakıyor, gözleri meydan okuyor-Aksak-Mehmet Turan YARAR-18090-

KARCIĞAR-Makâmındaki besteleri:

Ne yaptımsa olmadı, seni unutmak için-Düyek-Mehmet ERBULAN-8091-

Yaralı bir kuş gibi çırpınır durur gönlüm-Sofyan-Cevdet Kerim KIZRAK-13995-

KÜRDÎLİHİCAZKÂR Makâmındaki besteleri:

Gönlündeki sevgiyi haydi paylaş benimle-Düyek-Hüseyin TANSEVER-13803-

Gözlerime bakıp sevgiyle bir an-Düyek-Sâdık ATAY-5429-

Kıskandım saçlarını, yanağına vurdukça-Düyek-Şevki DİNÇAL-19422-

Nasıl geçti o günler, hazan gibi; kış gibi-Semâi-Mehmet ERBULAN-7894-

Ne mutlu berâberiz, şenlendi kalplerimiz-Aksak-Reşit ÇAĞIN-19681-

Sen ilkbahar, ben sonbahar, aramızda yıllar var-Sofyan-Cevdet Kerim KIZRAK-18476-

Seni gönül tahtımdan, kimseler indiremez-Düyek-Mehmet ERBULAN-9518-

Ten, gölgeli bir pembe, dudaklar koyu al-Aksak ve Semâi-Ârif Nihat ASYA-10634-

Ziyan olan ömrümden arta kalan yıllarda-Düyek-Prof. Dr. Abidin KUMBASAR-18093-

MÂHUR Makâmındaki bestesi:

Demek gideceksin gurbet ellere-Aksak-Mehmet ERBULAN-3221-

MUHAYYER-Makâmındaki besteleri:

Ben sevgiye hasretim, gerçek aşk yaşamadım-Aksak-Profesör Doktor Abidin KUMBASAR-18290-

Hiç çekinme vur sen de şu gönlüme hançeri-Düyek-Mahmut YAZICI-15702-

Solan bir gül gibi ellerindeyim-Aksak-Sâdık ATAY-932-

MUHAYYERKÜRDÎ Makâmındaki besteleri:

Artık her şey bilinsin-Aksak-Prof. Dr. Muharrem GERÇEKER-18242-

Bakışı yaktı yine gözleri billur mu ne?-Aksak-Kenan AKANSU-12213-

NEV’ESER Makâmındaki bestesi:

Turna geçmez dağlarından bağrı yanmış gönlümün-Düyek-Mehmet Turan YARAR-17992-

NİHÂVEND Makâmındaki besteleri:

Bal diye yedim zehrini-Sofyan-Halil SOYUER-14822-

Beni hiç sevmese de adı düşmez dilimden-Aksak-Prof. Dr. Abidin KUMBASAR-18335-

Bitecek bu ayrılık, üzme kendini sakın-Düyek-Cevdet Kerim KIZRAK-15684-

Günü yok ki şu kalbim, onu hiç düşünmesin-Sofyan-Erol GÜL-17045-

Karlı dağdan bir haber ver, müjdekârım kardelen-Ağır Aksak-Azmi AYTAÇ-18244-

Neler ettin sen neler-Nîm Sofyan-Mehmet ERBULAN-8183-

Yâsemin saçlarının rengine düştüm düşeli-Aksak-Mehmet Turan YARAR-19680-

Yıllar var ki berâberiz-Sofyan-Hasan KARAKUŞ-12363-

Zaman durmuş gibi, geçmezken yıllar-Sofyan-Mehmet ERBULAN-11639-

NİKRİZ Makâmındaki besteleri:

Bırak derdi kederi, sana gülmek yaraşır-Sofyan-Engin NİGÂR-18241-

Uçtu bülbül bahçemizden, gül açılmış neyleyim-Aksak-Mehmet Turan YARAR-18798-

NİŞÂBÛREK Makâmındaki bestesi:

Beni sev cennete sevginle girilsin yeniden-Aksak-Mehmet Turan YARAR-18333-

RAST Makâmındaki besteleri:

Bir çığ gibi senden koparak âh’a sığındım-Aksak-Mehmet Turan YARAR-18210-

Hangi kalbe düşmüş de aşk ateşi yakmamış-Düyek-Mehmet ERBULAN-5968-

Hangisini anlatayım içimdeki dertlerin-Aksak-Cevdet Kerim KIZRAK-14802-

Kaderin cilvesi buymuş ne şikâyet edeyim-Aksak-Halil SOYUER-18391-

Nerden gönül verdim sana-Nim Sofyan-Mehmet ERBULAN-8196-

Ne kadar istesem sana gelemem-Sofyan-Sadık ATAY-15007-

Sana bir çift sözüm var-Düyek-Mehmet ERBULAN-9138-

Sensizlik dinmeyen bir ağrı gibi-Aksak-Mustafa TÖNGEMEN-13820-

Yıllar yılı hep yalvarır dururum-Sofyan-Sâdık ATAY-12549-

SABÂ Makâmındaki besteleri:

Artık ne teselli; ne ümit kaldı hayattan-Aksak-H. Şinasi ÖNOL-531-

Bir kalıba bürünmüş bu dünyada gezeriz-Düyek-Reşit ÇAĞIN-19198-

Dert katarsın her geçen gün ruhumun ezvâkına-Devr-i Hindi-Cevdet Kerim KIZRAK-18603-

Ey bâd-ı sabâ bûy-i vefa yok mu Nigâr’dan-Sofyan-Cevdet Kerim KIZRAK-15685-

İşim gücüm seni sevmek dedim inanmadı yâr-Sofyan-Mehmet Turan YARAR-18050-

SABÂ-BÛSELİK Makâmındaki bestesi:

Öyle üzdün öyle ağlattın ki gülmem bir daha-Müsemmen-Mehmet Turan YARAR-18051-

SEGÂH Makâmındaki besteleri:

Gözyaşımın içinde sanma sana hasret var-Düyek-Şevki DİNÇAL-19421-

Nerden gördü gözlerim seni dünya güzeli-Nim Sofyan-Mehmet ERBULAN-8197

SULTÂNİ YEGÂH Makâmındaki bestesi:

Tükendi bende artık o heyecan, o heves-Sofyan-Cevdet Kerim KIZRAK-15290-

ŞEDD-İ ARABÂN Makâmındaki bestesi:

Göze aldım güzelim aşkın için dârı bile-Aksak-Mehmet Turan YARAR-18232-

ŞEVK’ EFZÂ Makâmındaki bestesi:

Derde saldın, gösterirken bin devâ her derde sen-Aksak-Mehmet Turan YARAR-18054-

TÂHİR Makâmındaki bestesi:

Sen benim özlediğim, yıllarca beklediğim-Nîm Sofyan- Sâdık ATAY-9318-

TÂHİR-BÛSELİK Makâmındaki bestesi:

Bir, bir tükenip gitti de ömrümdeki yıllar-Aksak-Halil SOYUER-18053 

UŞŞAK Makâmındaki besteleri:

Aklımı başımdan aldı inan ki-Sofyan-Nermin ÇAĞLAR-15594-

Birden bugün hayâline yaklaştı gözlerim-Aksak-Mehmet Turan YARAR-18178-

Gündüzlerim olur gece-Sofyan-Mehmet ERBULAN-5781-

Mazi gözlerinde kayboldu gitti-Düyek-Seyhan GİRGİNER-12258-

Mutsuz yüreğimdeki son yara izi senden-Aksak-Profesör Doktor Abidin KUMBASAR-18686-

Nice cânanlar gezdi şu gönül bahçesinde-Sofyan-Cevdet Kerim KIZRAK-15703-

Üzülmedim gittiğine nasıl olsa döneceksin-Düyek-Sâdık ATAY-10898-

Yıllar sonra anlatılsın aşkımız-Düyek-Ertuğrul AKÇAYLI-12296-

NOT: Emin olun, Metin EVERES, gerçekten de sanki bir EVERES dağı gibiydi. Onun yerini dolduracak güzel ve iyi insan bir daha Türkiye’mize gelmez. Bestelerine sahip çıkalım ve her zaman dinleyelim ve dinletelim. Allah’tan, sonsuz rahmet diliyorum, ruhu şâd olsun.   

Udi Emin Bey-Emin DEĞİRMENCİ-24.04.2024-Çarşamba

Seyhan-ADANA

 

(---SON---)












 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder