24 Nisan 2024 Çarşamba

Metin EVERES-Besteleri-Alfabetik sıradır:

  

Metin EVERES

Besteleri:

A:

Acı sözler dilimizde-Beyâti

Ağır, ağır giden gurbet kervanı-Hüseynî

Aklımı başımdan aldı inan ki-Uşşak

Artık her şey bilinsin-Muhayyer Kürdî

Artık ne teselli; ne ümit kaldı hayattan-Sabâ

Aşkın gönüllerde, adın dillerde-Hüseynî

B:

Bakışı yaktı yine, gözleri billur mu ne?-Muhayyerkürdî

Bal diye yedim zehrini-Nihâvend

Beni hiç sevmese de adı düşmez dilimden-Nihâvend

Beni sev cennete sevginle girilsin yeniden-Nişâburek

Ben sevgiye hasretim, gerçek aşk yaşamadım-Muhayyer

Bırak derdi kederi, sana gülmek yaraşır-Nikriz

Bir, bir tükenip gitti de ömrümdeki yıllar-Tâhir Bûselik

Bir çığ gibi senden koparak ah’a sığındım-Rast

Birden bugün hayâline yaklaştı gözlerim-Uşşak

Bir kalıba bürünmüş bu dünyada gezeriz-Sabâ

Bitecek bu ayrılık, üzme kendini sakın-Nihâvend

D:

Demek gideceksin gurbet ellere-Mâhur

Derde saldın, gösterirken bin devâ her derde sen-Şevkefzâ

Dert katarsın her geçen gün rûhumun ezvâkına- Sabâ

Devâ gelmez, belâ gitmez, teselli âh’a kalmıştır-Hicaz 

E:

Elinle derdiğin çiçekleri-Hüzzâm

Ey bâd-ı sabâ, bûy-i vefâ yok mu Nigâr’dan-Sabâ

G:

Geldikçe güzellik getirip her sözüme-Acemâşîran  

Gönlündeki sevgiyi haydi paylaş benimle-Kürdîlihicazkâr

Gönül derdiyle ah eyler derinden dağlı bir ney var-Hicaz

Göze aldım güzelim aşkın için dârı bile-Şedd-i Arabân

Gözlerime bakıp sevgiyle bir an-Kürdîlihicazkâr

Gözlerin sevdâ saçıyor, dudakların bir başka-Hüzzâm

Gözyaşımın içinde sanma sana hasret var-Segâh

Gündüzlerim olur gece-Uşşak

Günü yok ki şu kalbim, onu hiç düşünmesin-Nihâvend

H:

Hangi kalbe düşmüş de aşk ateşi yakmamış-Rast

Hangisini anlatayım içimdeki dertlerin-1, 2-Rast

Hasretinle geçip gitti bir ömür-Hüzzâm

Hiç çekinme vur sen de şu gönlüme hançeri-Muhayyer

İ:

İnan artık gözünün yollara boş daldığına-1, 2-Hicaz Hümâyun

İşim gücüm seni sevmek dedim inanmadı yâr-Sabâ

K:

Kaçıyorum bucak, bucak bir aşkından bir de senden-Hicaz

Kaderin cilvesi buymuş ne şikâyet edeyim-Rast

Kalmadı ümidim yazda, baharda-Hüzzâm

Karlı dağdan bir haber ver, müjdekârım kardelen-Nihâvend

Kıskandım saçlarını, yanağına vurdukça-Kürdîlihicazkâr

L:

Lûtfet güzelim sen beni aşkınla sevindir-Hüzzâm

M:

Mâzi gözlerimde kayboldu gitti-Uşşak

Mecnun ile sahralara düşmüş gibiyim-Hüzzâm

Mutsuz yüreğimdeki son yara izi senden-Uşşak

N:

Nasıl geçti o günler, hazan gibi; kış gibi-Kürdîlihicazkâr

Ne kadar istesem sana gelemem-Rast

Neler ettin sen neler-Nihâvend

Ne mutlu berâberiz, şenlendi kalplerimiz-Kürdîlihicazkâr

Nerden gönül verdim sana-Rast

Nerden gördü gözlerim seni dünya güzeli-Segâh

Ne yaptımsa olmadı, seni unutmak için-Karcığar

Ne zaman ansam seni ah çekerek derinden-Hicaz

Nice cânanlar gezdi şu gönül bahçesinde-Uşşak

Ö:

Öyle çok ağladım ki kederimden bu gece-Hüzzâm

Öyle üzdün, öyle ağlattın ki gülmem bir daha-Sabâ-Bûselik

P:

Penceremden baktığımda, karşımda duran ağaç-Hicaz

S:

Sana bir çift sözüm var-Rast

Sana verdim bu gönül bu gönül tahtını, dem sür diyerek-Hicaz

Sen benim özlediğim, yıllarca beklediğim-Tâhir

Sen ilkbahar, ben sonbahar, aramızda yıllar var-Kürdîlihicazkâr

Senden gelen her derdi, ben çileyi ülfet bilirim-Hicaz

Sen güneşsin, ben mehtap-Hüseynî

Seni, gönül tahtımdan kimseler indiremez-Kürdîlihicazkâr

Sensizlik dinmeyen bir ağrı gibi-Rast

Sensiz mevsimlerin tadı kalmadı-Hüzzâm

Sevmek hakkın, sev sev gönül, yaşarken baharını-Hüzzâm

Solan bir gül gibi ellerindeyim-Muhayyer

Sorsun bakışın hâlini, hicrânıma sorsun-Hüzzâm

T:

Ten, gölgeli bir pembe, dudaklar koyu al-Kürdîlihicazkâr

Tükendi bende artık o heyecan, o heves-Sultâniyegâh

Turna geçmez dağlarından bağrı yanmış gönlümün-Nev’eser

 

U ve Ü:

Uçtu bülbül bahçemizden, gül açılmış neyleyim-Nikriz

Üzerinde âhım var, aslâ kurtulamazsın-Hicaz

Üzülmedim gittiğine nasıl olsa döneceksin-Uşşak

V:

Vazgeç güzelim bağrımı hicrânına yakma-Hüzzâm

Y:

Yaralı bir kuş gibi çırpınır durur gönlüm-Karcığar

Yasemin saçlarının rengine düştüm düşeli-Nihâvend

Yetsin deme, yetmez güzelim bir daha doldur-Hüzzâm

Yıllar geçip gitse de unutamam adını-Hicaz

Yıllar sonra anlatılsın aşkımız- Nihâvend

Yıllar var ki berâberiz- Nihâvend

Yıllar yılı hep yalvarır dururum-Rast

Yine hırçın bakıyor, gözleri meydan okuyor-Hüzzâm

Z:

Zaman durmuş gibi, geçmezken yıllar-Nihâvend

Ziyan olan ömrümden arta kalan yıllarda-Kürdîlihicazkâr

88 adet beste bulunmaktadır.

Metin EVERES’İN, videolarını

www.YouTube.com/SANLIGUL-EminDEGIRMENCI-Udi

Özel kanalımda izleyebilirsiniz.

Udî Emin Bey-Emin DEĞİRMENCİ

24.04.2024-Çarşamba-Seyhan-ADANA







 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder